Wednesday, January 23, 2013

Jika tidak gila

Berkongsi doa

Bukan cinta namanya....

orang yang gila, dia tidak akan mengaku dirinya gila. ungkapan cinta terukir sebagai mungkin cinta sesama makhluk.. jika diluaskan skopnya seuniversal alam. maka mengigillah lutut ini.. memikirkan kebesaran Allah.. kerana setiap takdirnya keatas setiap makhluknya Allah tidak menjadikannya dengan sia-sia....
     

               satu cerita yang disampaikan oleh seorang sahabat saya dalam perbualan petang bersama rakan-rakan yang lain.... mengenai kebolehan untuk mengubat orang. kebolehan yang diperolehinya adalah melalui mimpi..di tambah lagi dalam mimpi tersebut dia bermimpikan mendapat kain dari pemberian orang... kemudian orang itu terus ada kebolehan untuk mengubat orang.. lebih spesifikkan.. kebolehan mengurut.. seperti salah urat.. atau terkehel..

 WaallhuA'llam ketika mereka bercerita...
mereka bertanya kepada aku.. tetapi aku cuma berdiam jer..bukan bermaksud tidak mengendahkan.... tetapi otak ini masih ligat berfikir sampai kini... banyak persoalan-persoalan yang bermain di minda... dan aku pasti mereka ini pun tak mampu nak menjawab soalan aku.. munkin apabila aku sudah berjumpa dengan orang yang bersesuaian akan ku ajukan soalan ini jugak......
antara

soalan-soalannya..
1. Jika orang yang dikatakan boleh mengubat orang ni.. dapat ilmu semasa dalam mimpi.. Adakah Doktor-Doktor di Hospital juga begitu. tak adil la.. bagi Doktor2 yang belajar ilmu perubatan bertahun-tahun di universiti.

soalan-soalan yang lain akan diberitahu kemudian...

hmmm...
  siapa saya untuk menafikan yang hak.. kerana atas kedangkalan ilmu yang sedikit ini. hati mula bertanya.....

  Semoga kita masih berada di jalan yang di redhai oleh Allah swt


No comments:

Post a Comment