Saturday, May 2, 2020

SIRI BIJAK BICARA : PERANG MULUT





Syarifah Aliya @ Miss Bisu
Mempuanyai Fobia bercakap tahap tertinggi. Apabila berkomunikasi dengan rakan sebaya, hanya geleng dan angguk respons yamg diberi. Disuruh guru tampil memberitahu jawapan, dia lebih sanggup menulis panjang-panjang di papan hitam. Kroniknua fobia itu berlaku kerana adanya satu rahsia yang kekal tersimpan.

Norkiah @ Si Mulut Laser
Pendebat sekolah yang petah berbicara. Kekuatannya adalah membidas kata, memberitahu apa yang terlintas di hatinya. Tidak kiralah  caci makian atau hina cerna cerca. Merasa diri hebat kerana bijak berhujah, memandang rendah pada orang lain.. itu tabiatnya !

              Dua gadis berbeza personality,
tiba-tiba dipaksa berkerjasama di dalam Kelab Debat. Ia mencetuskan peperangan besar apabila tidak serasi bersama! Sehingga hina menghina da nada unsur-unsur buli yang keterlaluan pula. Mampukah Miss bisu menyerlakan diri? Ataupun adakah Si Mulut Laser akan sentiasa mendominasi?

              Segalanya akan terjawab dalam penceritaan ini. Disertaakan dengan bantuan tip AMPACOACH BADRUL SANI, speaker Bijak Bicara yang telah membantu ribuan remaja supaya tampil lebih berani.


Dapatkan Novel ini di kedai buku online kami : Afsyanur Bookstore

No comments:

Post a Comment