Thursday, July 18, 2013

Kalau roboh



Bos (Ketua kat pejabat) datang ke bilik memberitahu ada 3 meja di depan..



 salah satu meja yang kecil sedikit minta digalihkan.untuk dibawa ke library.

 meja yang kecil itu di atasnya memang sudah tersedia ruang pameran untuk peralatan komputer...

seperti monitor jenis monocrom. casing cpu tahun 90-an... printer dan lain-lain lagi.

dia meminta untuk di galihkan ke meja yang lagi satu.

saya cakap... meja yang lagi satu tak kukuh .. macam nak roboh..." kalau roboh macam mana?"

dia jawab... " Kalau roboh kota melaka, saya nak kena cari papan di jawa..."

aku ... Apa ke peliknyer jawapan dia.. ni.. last-last goggle kat internet

rupanya pantunya macam ni :

"Kalau roboh kota melaka,

Papan dijawa hamba dirikan,

Kalau sungguh bagai dikata,

Badan dan nyawa hamba berikan."

aceh... aku pulak baca kuat sikit bagi bos dengar.....

hahahaa... bos cakap.. ai laju jer...... dah.. dah.... macam mana ni nak galihkan ke tak?

aku cakap" okey jer"... sambung dalam hati.. sebab .. kalau roboh .. ada orang nak cari papan di jawa...

dan berkerja la seperti biasa... =)









No comments:

Post a Comment