Friday, May 27, 2011

Pengaruh muzik kepada koloni semut

                                   kata orang koloni semut adalah yang terkuat .. sungguhpun kecil.. bersatunya. bagai aur dengan tebing .. entri kali ni.. aku nak cerita pasal semut dalam hidup aku.. ekpeceally semut - semut di bilik pejabat ku ini..
                       saban hari semakin banyak pulak pengaruhnya.. dalam sebulan sudah 2 botol redsect aku gunakan..
                         racun yang tabur - tabur berharga RM 0.70 - 1.00 ..pun dah berpeket - peket aku gunakan .. huhuuuu tapi ada kepercayaan mengatakkan semut - semut ini. membawa rezki pada sesuatu tempat...



tapi pada aku.. yang berkerja dengan barangan elektronik ni... aku lagi sayang kepada barangan elektronik ini daripada mempercayaan ituu...

ada fakta mengatakan seekor ratu semut akan bertelur sebanyak 300 biji dalam sehari.. dapat bayangkan tak bagaimana kalau mereka ni dalam masa sebulan... fuuuhhh... ada sesiapa boleh sangkal tak fakta yang aku paparkan tu...

hmmm... usaha terakhir akuu.. tapi bukan yang penghabisaan.. ialah aku ceboleh elakkan makan di bilik pejabat aku... dan aku pasang muzik bergelombang alpha ... aku doa.. mudahan pergilah koloni semut ini ketempat lain....

setelah beberapa hari .. hehheeehe sebenarnya hari ni.. aku baru perasan yang semut - semut ni semakin berkurangan la...

pada pendapat korang pulak bagaimana ?
adakah sebab dah tiada sumber makanan bagi semut - semut ini... ataupun aura .. muzik berarus alpa .. yang menyalurkan mesej2 aku kepada koloni semut- semut ini..

uhuhuuuhu.. pendapat aku tak harus benar dan tak semesti betul pada kornag yang membaca..
tapi.. sekarang di bilik aku .. dapati popolasi semut - semut hitam ini sudah semakin berkurnagan .. jika hendak di bandingkan dahulu...

sekian.... hingga berjumpa lagi.. assalamualaikum.. wbt..

2 comments:

  1. tu la..len kali jgn dok ngunyah dalam opis yer...ko ok semut itam..den lak semut kecil halus n bau busuk...ish...!!!

    ReplyDelete
  2. aisey..parah gak kau nyer problem... hehehe semut ni.. mengisafkan.. kita tntang kematian.. mereka lah pengurai terbaik kita.. bila dah jd mayat nanti ...

    ReplyDelete